Szél Péter

LogMeIn Hackathon: egy hétig azon dolgozol, amin csak szeretnél. Tetszik az ötlet? Nekem is :)

Hétfő reggel van, de ez most más. Az egész iroda zsong, fejlesztők csoportosulva ötletelnek. Sokan asztaloknál, gépek előtt tervezik a következő néhány napot, mások tábláknál filctollakkal serénykednek.

Az esemény kezdete előtt egy hónappal indult a jelentkezés. Mindenki, aki szeretett volna részt venni, és volt saját ötlete, indíthatott projektet. Ehhez persze előbb csapatot kell toborozni. Ez az első erőpróba: meg tudod-e győzni néhány kollégádat arról, hogy az ötleted érdemes a megvalósításra.

Egy hetes Startup

Ha összeállt a csapat, beregisztrálásra kerül és részt vehet a Hackathonban. Innentől nincs megállás, egy hét áll rendelkezésre az ötlet megvalósítására.

Itt most nem csak egy fejlesztő vagy, a csapatoddal végig kell gondolnod, hogy a készülő termék milyen formát öltsön, miért és hogyan lesz az hasznos a felhasználóknak, milyen üzleti lehetőség rejlik benne. Egy hétre van egy saját kis startupod.

Miután a tervek elkészültek, iszonyú versenyfutás veszi kezdetét az idővel: minél többet meg kell valósítani, hogy az bemutatható legyen. Mindenki ezerrel gépel, szaporán születnek a kódsorok.

Szórakozás

Első számú cél, hogy mindenki érezze jól magát, most nincsenek kötöttségek, mindenki kipróbálhatja magát új szerepben.

Az én csapatomban a QA-s srác tárolt eljárásokat írt, az adatbázis fejlesztőnk C# APIn és SignalR hubon dolgozott, én végre kipróbálhattam a TypeScript nyelvet, erről is tervezek néhány blogbejegyzést írni.

Innováció

Nem titkolt célja az eseménynek, hogy motiválja a fejlesztőket az innovációra. Ez eddig minden évben nagyon bejött, a tavalyi Hackathon nyertesének ötlete ma egy kelendő termék.

Szinte minden csapat új ötlettel rukkolt elő, még ha nem is a győztesről van szó, sok projekt így is bekerül a cég egyik termékébe növelve annak piaci értékét.

Hosszútávú hatása sem elhanyagolható: annak köszönhetően, hogy van egy hét, amikor szabadon engedhetik a fantáziájukat a fejlesztők, tudják, érzik, hogy számít a véleményük. Ez megmutatkozik a hétköznapok során is, nem ritka, hogy a csapattól érkező ötlet kerül végül be a termékbe.

Prezentáció

A Hackathon záró napján minden csapat bemutatja, hogy az előző négy nap során min dolgozott, és igyekszik mindenkit meggyőzni arról, hogy az ötletük érdemes a továbbfejlesztésre.

Idén a LogMeIn három napra kibérelte a Uránia Nemzeti Filmszínházat a prezentációk helyszíneként, így igazán nagy presztízsű helyen mutathattuk be az elért eredményeket.

Az egyik legnagyobb erőpróba ez: egy ekkora színpadon, háromszáz ember előtt előadást tartani nem kis kihívás. Egyben ez adja a legnagyobb lehetőséget a fejlődésre, itt igazán kimozdítanak a konfortzónádból!

Minden prezentáció 3 perces: ennyi időd van meggyőzni a 8 tagú zsűrit arról, hogy a Te projekted az igazi. Az előadásokat 2 perc kérdés blokk követi, amely során a zsűri felteszi kérdéseit.

A zsűriben a cég felső vezetői ülnek, az is elég izgalmas, amikor a cég vezérigazgatója faggat az ötleted részleteiről 300 ember előtt. :)

Verseny

A fő cél az, hogy egy hétig jól érezd magad, ezzel együtt ez természetesen verseny is, komoly pénznyereménnyel, luxus utazással.

Az induló csapatok fejlesztéseit négy szempont szerint értékelte a bírálóbizottság:

  • Mennyire hasznos a felhasználók számára?
  • Mekkora az üzleti értéke?
  • Milyen a technikai megvalósítása?
  • Prezentáció minősége

Az utóbbi ugyan kisebb súllyal számít bele a végeredménybe, mindenki tudja: a prezentáción múlik az is, hogy a többi három pontban mennyire fogja értékesnek találni a zsűri a munkát.

Mindenki győztes

Ugyan csak néhányan részesülnek pénznyereményben, szerintem mindenki győztes: egy héten keresztül kedvére dolgozhatott azon, amin csak szeretett volna. Mindenki tanulhatott sok újdonságot, tervezhetett, előadhatott.